enjoy reading okay...please come again..i appreciate it..thank you..luv y'all

Monday 27 June 2011

saving money


MONEY..MONEY..MONEY....
susahnye la nk cari duet kan.. :-)
bukan ape...money ni penting skunk ni...
nk msok tandas awam pon kne bayar..klo x...g longkang je la jawabnye

mengikut pengalaman aku mencari MONEY...

* lpas abes FORM 5 aq keje part time..dkat NSK rawang
aq sbgai CASHIER part time je...
nak taw x bape gaji aku??
isnin - jumaan 1jam = RM 3.50
sabtu - ahad 1jam = RM 5.00

tyme aq keje tu..halamak....
da la kne berdiri.....penat tuuu....
nak tunggu 1jam pon lambat btol la mse berjalan...
akhirnya bila da 1 jam...aq suke sgt sbb aq da pon dpt RM 3.50
siyes..memang susah nk cri MONEY

* skunk aq ni masih lagi belajar..mne d wet sendiri..
terpaksa bergantung dkat parents..
bapak aku keje kontraktor
mak aku pulak mengasuh anak jiran
kesian dkat parents aku..
keje penat2.....untuk dpat kan wet...menampung aku untuk blajar..

* aku da merasa mcm mne susah nye nk dptkan MONEY...
aku akan berjimat cermat sedaya upaya aku...
aku tak mao senang2 je bazir wet....
kesian dkat parents aku..

( korang pon sama jugak okay....belajar la berjimat cermat...biarlah orang nak ckap kite kedekut ke ape ke...lantak la orang tu bukan dye bagi kite wet pon...)


aku sertakan tips car2 untuk berjimat cermat okay..harap cara ini berkesan..yg penting niat kne ade..hehe

1. Jangan beli baru jika yang lama masih berguna

2. Jangan beli keluaran terbaru jika keluaran lama juga bagus

3. Tawar menawar

4. Berhenti membayar jenama

5. Berkongsi dengan rakan dan jiran

6. Tempat lain juga selesa

7. Cuba mencipta atau memperbaiki

8. Internet wadah utama pembelian

9. Biar anda tentukan

10. Jual sebelum anda beli

* paham x??klo x pham nty tnya saya mne yg korang x pham ok
juz leave a comment or message at my shoutmix box
T.Q

No comments:

Post a Comment